Systeembeheer op locatie

Afgelopen week hebben we systeembeheer op locatie uitgevoerd bij een aantal klanten in Assen.
Uiteraard nemen we de COVID maatregelen in acht.

Zaken die wij uitvoeren bij een bezoek aan de locatie zijn o.a.

Beveiliging:
Bij een klant zagen we dat er een nieuwe router/modem geplaatst was. Hier hebben we direct het standaard wachtwoord veranderd. Ook hebben we de port forwarding aangepast aangezien deze verwijderd was. Ook hebben we beveiligingsinstellingen van de firewall opgehoogd.

Systeembeheer:
We kijken altijd naar de status van de werkstations, hebben ze alle updates? draaien virusscanners goed? Geeft het systeem meldingen? Dan lossen we die op.
Ook kijken we of er updates voor het systeem zelf zijn (bios, firmware en andere updates).

Office 365:
We checken of de Office 365 omgeving goed werkt, de desktop apps geïnstalleerd zijn en email goed werkt. Bij 1 klant hebben we het spamfilter aangepast en hebben we inkomende spam gecheckt.

En natuurlijk beginnen we bij elke klant met een gesprek over hoe zij vinden dat hun ICT op dat moment werkt, probleempjes die daaruit naar voren komen lossen we direct ook op.!